سایت بهترین پزشکان

این وبلاگ جهت معرفی آموزش پزشکی و معرفی بهترین پزشکان و متخصصان ایجاد شده است

سایت بهترین پزشکان

این وبلاگ جهت معرفی آموزش پزشکی و معرفی بهترین پزشکان و متخصصان ایجاد شده است

این وبلاگ جهت معرفی آموزش پزشکی و معرفی بهترین پزشکان و متخصصان ایجاد شده است

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بهترین دندانپزشک در مشهد

بهترین دندانپزشک در تهران

بهترین دکتر روانشناس در مشهد

بهترین دکتر روانشناس در تهران

بهترین روانپزشک  در مشهد

بهترین  روانپزشک در تهران

بهترین دکتر پوست , مو و زیبایی  در تهران

بهترین دکتر پوست , مو وزیبایی در مشهد

بهترین  جراح پلاستیک در مشهد

بهترین جراح پلاستیک در تهران

بهترین جراح دندان در مشهد

بهترین جراح دندان در تهران

سایت نوبت دهی دکتر

سایت نوبت دهی بهترین پزشک

نوبت دکتر

لمینت

محسن باغبانی کارشناسی ارشد روانشناسی 
یکی از درمان های زیبایی در طراحی لبخند می باشد. این درمان برای برطرف کردن بد رنگی ها و بد شکلی های دندانی ، اصلاح نامنظمی های خفیف دندان ها ، بستن فضاهای باز بین دندانی ، پوشاندن ترک خوردگی ها و پرکردگی های لبه ای دندان و ... کاربرد دارد .
لمینت چیست ؟
لایه بسیار نازک ، مقاوم و ظریف سرامیکی یا کامپوزیتی که بدون هیچ فاصله ای روی سطح جلویی دندان ها چشبانده و فیکس می شوند . این درمان بهبود کیفیت دندان ها از لحاظ زیبایی را در پی داشته ، موجب سفید و مرتب شدن دندان ها می شود .
لمینت جایگزینی برای ارتودنسی
متاسفانه زیاد دیده شده که از لمینت ها به عنوان جایگزین ارتودنسی یاد می کنند ، در حقیقت لمینت مکمل ارتودنسی برای داشتن لبخند زیبا می باشد و نه جایگزینی برای آن .
در موارد بسیار خفیف بهم ریختگی های دندانی می توانید از لمینت برای ردیف کردن دندان ها استفاده کنید اما در صورتیکه لمینت ها ضخامت زیادی پیدا کند باعث آسیب به لثه شده و بیماریهای لثه ای را در پی خواهد داشت .

انواع لمینت های دندانی :
1-لمینت های کامپوزیتی
2-لمینت های پرسنلی و لومینیرز


لمینت کامپوزیتی :
این نوع از لمینت ها برای نصب روی دندان نیاز به تراش دندان ندارند مگر در موارد خاص به مقدار بسیار کم . ضخامت لمینت ها حدود 5/0 می باشد . لمینت ها از جنس کامپوزیت و به رنگ دندان و یا رنگ دلخواه شما تعبیه می شوند افراد می توانند میزان سفیدی و سفافیت لمینت ها را مشخص و از داشتن دندان های زیبا و مرتب لذت ببرند .
دندان های کامپوزیت شده بسیار ایده آل و زیبا خواهد بود و طراحی لبخند توسط این روش تنها در یک جلسه امکان پذیر است .


لمینت های سرامیکی :
این نوع لمینت نیاز به تراش مختصر دندان دارد و ظریف تر و براق تر از نوع کامپوزیتی میباشد . همانطور که می دانید قسمت لمینت های سرامیکی نسبت به نوع کامپوزیتی بیشتر است و برای قرار دادنشان روی دندان ها نیاز به قالبگیری و تهیه شدن در لابراتور دارند . پس از آماده شدن بر روی دندان ها نصب می شوند .
ماندگاری ، شفافیت و زیبایی این لمینت ها بسیار ایده آل و مناسب است و برای بسیاری از مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می گیرند

لومینیرز ها
تفاوت لومینیرز ها با لمینت های سرامیکی ، تراش قسمت های جلویی دندان می باشد . در لومینیرز ها شکل اصلی دندان حفظ می شود . در نتیجه پس از درمان دندان ها بر ............ می شوند و امکان آسیب به لثه را خواهد داشت . لومینیرز ها فقط در موارد خاص و با صلاح دید دندانپزشک قابل انجام می باشند .


رنگ لامینیت ها
یکی از مواردی که باید قبل از لامینیت کردن دندان ها به آن دقت داشته باشید مشخص کردن میزان سفیدی دندان ها و رنگی که از این عمل زیبایی انتظار دارید است . رنگ دندان در لامینیت ها بسیار مهم است و در واقع شما باید به کمک مشاوره ی صادقانه ای که پزشک به شما می دهد به زیبایی نسبی دست یابید، توجه داشته باشید که انتخاب رنگ می تواند در جذابیت دندان های شما نقش موثر و یا سو داشته باشد. انتخاب رنگ باید با توجه به فرم صورت و ظاهر فرد تعیین شود ، به طور مثال رنگ بسیار سفید و براق برای شخصی با دندان های بلند و بزرگ مناسب نیست . البته دقت داشته باشید که لامینیت های کامپوزیتی دارای رنگ پذیری هستند و در نخستین روز درمان روشن تر از آنچه انتظار دارید در نظر گرفته می شوند ، رنگ اصلی لامینیت ها بعد از گذشت دو هفته بروز می نماید و می توانید بعد از گذشت ۱۰ روز الی ۲ هفته نتیجه ی نهایی از کار را مشاهده نمایید ، حدود دو هفته بعد رنگ دندان ها طبیعی و دلخواه است .
ماندگاری لامینیت ها
در صورتی که فرد مراقبت های لازم و بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نماید لمینیت حدود ۷ تا ۱۰ سال ماندگاری دارند. مواد به کار گرفته شده برای لامینیت ها و البته دقت و توجه پزشک، هنر و تجربه ی وی باعث می شود که ماندگاری لامینیت ها بسیار بالا باشد ، دقت داشته باشید که روش به کار گرفته شده برای لامینیت کردن دندان های شما با توجه به تکنیک های روز دنیا و نوین ترین روش انجام خواهد شد ، این مساله میزان قابل توجهی از ماندگاری لامینیت ها را تامین می نماید و به طوری که دندان های شما تا حدود ۷ تا ۱۰ سال هیچ گونه آسیبی نخواهند دید . مساله ی دوم در رابطه با ماندگاری لامینیت ها انتخاب نوع لامینیت است ، همانطور که اشاره شد لامینیت ها انواع مختلفی دارند ،لامینیت های سرامیکی ، کامپوزیتی ، لومینیرز ها و … که با توجه به توصیه دندانپزشک زیبایی برای شما در نظر گرفته خواهند شد ، نسبت به هزینه هایی که شما برای این اقدام می پردازید می توانید نقش به سزایی در ماندگاری آن ها داشته باشید . به غیر از هزینه ی لامینیت ها یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه ها برای افزایش طول عمر دندان های لامینیت شده ، مراقبت از دندان ها و رعایت موارد و اصول بهداشتی است . اگر شما به خوبی از دندان ها مراقبت ننمایید و به صورت مرتب و زاویه دار دندان ها را مسوارک نکشید ، دندان های شما دچار تغییر رنگ و نازیبایی می شوند ، همچنین گاز زدن و تکه کردن مواد غذایی سفت و یا شکستن آجیل ها با دندان باعث پریدگی و آسیب رسیدن به ظاهر آن می شود. از این رو توصیه می شود که در انتخاب مواد غذایی و نوع مصرف آن ها دقت داشته باشید. روش کار و نحوه ی نصب لامینیت ها بر روی دندان نیز می تواند نقش به سزایی در عمر لامینیت ها داشته باشد .

آیا لامینیت به عنوان محافظ دندان عمل می کند
لامینیت های دندان می توانند بد رنگی و آسیب هایی که به مینای دندان و بافت آن وارد شده است را جبران سازند ، البته لامینیت ها به درمان شدید ترین بهم ریختگی های دندانی نیز می پردازند اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که برروی دندان ها قرار بگیرند به عنوان یک محافظ همیشگی برای دندان محسوب نخواهند شد . لامینیت ها مانعی برای تخریب و آسیب دندان نخواهند بود و البته در صورتی که شما از دندان ها به خوبی مراقبت نکنید ممکن است دچار پوسیدگی و یا آسیب های جدی بشوند ، این اتفاق می تواند در صورتی که شما لامینیت انجام نداده باشید نیز بیافتد . لامینیت ها هم مانند دندان رنگ پذیری دارند و البته در صورتی که موارد بهداشتی نسبت به آن رعایت نشود ممکن است در طولانی مدت دچار آسیب و تغییر شکل شود . هرچند که لامینیت ها ماندگاری بالایی دارند اماعدم توجه و مراقبت از آن ها می تواند از عمر آن ها بکاهد و دندان های شما را دچار تغییر نماید .
اگر لامینیت ها دچار آسیب بشوند در صورتی که لامینیت ها تخریب شوند، دچار شکستگی و یا ترک خوردگی باشند نیاز به تعویض آن ها خواهید داشت ، در واقع فردی که دندان های خود را لامینیت می کند همچنان باید مانند دندان های اصلی مراقب دندان های خود باشد و البته علاوه بر مراقبت های بهداشتی مانند مسوارک کردن ، از گاز زدن و یا ضربه زدن به اجسام سفت و سخت بپرهیزد، در صورتی که به خوبی از دندان های لامینیت شده استفاده نمایید ، هیچ گونه جای نگرانی نخواهید داشت و البته در صورت تخریب لامینیت با یک ترمیم ساده مشکل حل خواهد شد ، دقت داشته باشید که ترمیم در لامینیت های کامپوزیتی ساده تر و سریع تر خواهد بود در حالی که ترمیم لامینیت های سرامیکی نیاز به قالبگیری مجدد خواهد داشت .
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

بهترین دکتر پوست و مو در مشهد

بهترین دکتر پوست و مو در تهران

بهترین دندانپزشک در مشهد

بهترین دندانپزشک در تهران

بهترین جراح پلاستیک در مشهد

بهترین جراح پلاستیک در تهران

بهترین دکتر روانشناس در مشهد

بهترین دکتر روانشناس در تهران

سایت نوبت دهی اینترنتی دکتر 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی